Welkom op de website

van stichting Heeren Van Haaster.

De stichting Heeren van Haaster zet zich in om het welzijn van kinderen te bevorderen. Ze doet dat met betrokken vrijwilligers en rechtstreekse donaties. De overhead is “nul”: de oprichters betalen de jaarlijkse kosten uit eigen portemonnee en de vrijwilligers krijgen geen vergoedingen.

Onze stichting heeft een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) status. Deze ANBI status geeft aan dat de giften aan onze stichting onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar zijn van de belasting, en nalatenschappen fiscaal gunstig worden behandeld. Er zijn strikte voorwaarden gesteld aan de ANBI-status zodat u zeker weet dat uw schenking of legaat goed terecht komt!

Uw giften zijn welkom en nodig om kinderen te helpen. Elke gift zal voor 100% aankomen waar het hoort, zal niet worden opgepot maar direct worden gebruikt binnen de doelstellingen van de stichting. Nalatenschappen worden gebruikt om rendement te maken, wat jaarlijks volledig zal worden uitgekeerd aan de doelstellingen van de stichting.

Ons rekeningnummer is NL88RABO 0123484030.

20-03-2023

Nieuwe donaties 2023

De vader van 3 kids, Moses, was directeur van een school. Door omstandigheden kon hij deze functie niet meer uitoefenen. Hij tracht in het levensonderhoud te voorzien door het verbouwen van groente. Door droogte zijn de inkomsten onvoldoende om het schoolgeld van zijn kinderen te betalen.

20-03-2023

Financieel overzicht bijgewerkt

Het financieel overzicht is bijgewerkt met de inkomsten en uitgaven tot en met 2022.

01-11-2021

Nieuwe website

Vanaf oktober heeft de website van de stichting een nieuw jasje gekregen.

01-11-2021

Nieuwe donaties 2021

Naminya is een boerengemeenschap die veel armoede kent. Op dit moment krijgen 110 kinderen les op Noah's Ark Academy Naminya (NAAN). De kinderen hebben allemaal verschillende achtergronden. Sommige kinderen wonen bij hun ouders, anderen zijn wees en worden opgevangen door familieleden.

Bekijk alle projecten van 2021

27-03-2018

Stichting Srilancare

De financiële verantwoording is geupdate met het jaar 2017 en er is weer een nieuw project gesteund in 2018:

SrilanCare werkt al meer dan tien jaar aan het verbeteren van de levensomstandigheden van verschillende kansarme doelgroepen in Sri Lanka.

Bekijk alle projecten van 2018

05-03-2015

HTR Media

In de aflevering van donderdag 5 maart 2015 praat Jacqueline Fenn met de eeneiige tweeling Hans en Jos van Haaster (68). Vanaf hun geboorte zijn de broers praktisch onafscheidelijk geweest. Tijdens hun werkzame leven waren zij allebei gastheer op hoog niveau in dezelfde sterrenrestaurants. Met humor kijken zij terug op hun gezamenlijke carrière. Hans en Jos zijn nooit getrouwd, wonen samen, en zijn erg actief als vrijwilliger in de gemeente Heusden. Zelf hebben zij nooit kinderen gekregen en dat ervaren de broers wel als een gemis in hun leven.

Bekijk hier het interview