Projecten 2013

Stichting Vrienden Otjiwarongo: € 2.600

De stichting is werkzaam in Namibië en stelt zich ten doel mensen in achtergestelde omstandigheden betere kansen te laten ontdekken en zelf te laten werken aan een betere toekomst. Het is kleinschalige hulp die echt terecht komt waar het bedoeld is.

Onze stichting heeft € 2.600 geschonken voor de studie van Netshila Alfred. Met dat geld kan hij twee jaar zijn studie aan de universiteit bekostigen en vanuit een positie van uitzichtloosheid met een universitaire opleiding nieuw perspectief ontdekken. De terugkoppeling van zijn eerste studiejaar hebben wij ontvangen, het gaat erg goed! We redden daarmee geen leven, maar wel een toekomst.

thumbnail_IMG-20150419-WA0011
thumbnail_IMG_20150415_233244
thumbnail_IMG-20150419-WA0004
thumbnail_IMG-20150419-WA0010

Vrienden van Jesudoss:  € 500

In ons werkgebied was pastoor Jesudoss enkele jaren actief tot zijn eigen land India hem weer nodig had en opriep.

In zijn werkzame tijd in ons land gebruikte de pastoor zijn toelage om studiemogelijkheden te beiden aan jongeren in zijn geboorteland. Met zijn giften werd de studie van 21 studenten mogelijk gemaakt. Zonder die giften was een studie simpelweg niet betaalbaar.

Na zijn terugkeer naar India ontvangt de pastoor nog maar een toelage van € 60 per maand voor persoonlijke uitgaven en brandstof voor zijn auto. Daarmee kan hij zijn charitatieve werk niet meer bekostigen.

De parochianen hebben daarom de “Vriendenkring van Fr. Jesudoss” opgericht.

Wij hebben een bijdrage geboekt van € 500 met de toezegging dat ook de komende jaren te doen.