Projecten 2018

Vriendenkring Jesudoss: € 450

De "oude" pastoor van de katholieke kerk in Vlijmen doet veel voor de gemeenschap waar hij leeft in India.

Hij heeft ons gevraagd een bijdrage te doen voor het aanleggen van damestoiletten op een middelbare meisjesschool in India.

Missie orthopedie Burkina Faso: € 1.000

Een team van orthopeden, verpleegkundige en ondersteunend operatie personeel gaat in 2019 weer naar Burkina Faso, een van de armste landen van Afrika.

In 2017 heeft het team 43 patiënten geopereerd, welke soms 800 kilometer op een ezel reizen en 5 dagen in de kliniek wachten om hun uitzichtloze situatie te doorbreken.

Zonder operatie blijven ze invalide, en veroordeeld tot de bedelstaf.

Het team van de Maartenkliniek doet dit goede werk geheel belangeloos en vrijwillig. Daar dragen we graag een steentje aan bij.

Marijn van Dongen: € 95

Marijn is een 14-jarige leerling van het Jacob Roelands Lyceum uit Boxtel.

Hij gaat met een groep van 12 leerlingen in mei 2019 naar Bolivia om daar kinderen te helpen die het minder hebben.

Elk expeditielid moet € 1.500 bij elkaar verdienen om de reis te bekostigen.

Marijn gaat in de herfstvakantie een sponsorfietstocht vanaf Parijs houden. Marijn had nog maar € 95 nodig, wat we graag doneren.

Stichting Srilancare: € 1000

SrilanCare werkt al meer dan tien jaar aan het verbeteren van de levensomstandigheden van verschillende kansarme doelgroepen in Sri Lanka.

In samenwerking met de Sri Lankaanse partner IRSD bieden ze momenteel structurele ondersteuning aan meisjestehuis

Avanthi Devi en werken we aan het verbeteren van sanitaire voorzieningen in rurale gebieden door gezinnen te voorzien van een toilet.

In hun werk staat het onafhankelijker, zelfredzamer en kansrijker maken van mensen die daar zelf niet toe in staat zijn centraal.