Projecten 2021

Stichting Naminya: € 1000

Naminya is een boerengemeenschap die veel armoede kent. Op dit moment krijgen 110 kinderen les op Noah's Ark Academy Naminya (NAAN). De kinderen hebben allemaal verschillende achtergronden. Sommige kinderen wonen bij hun ouders, anderen zijn wees en worden opgevangen door familieleden.

Voor een deel van de kinderen zijn de ouders of verzorgers niet in staat om het lesgeld te betalen. Voor andere kinderen geldt dat zij slechts een deel van het lesgeld kunnen betalen. De stichting heeft als doelstelling deze kansarme kinderen financieel te ondersteunen in het lesgeld, zodat zij in staat worden gesteld een opleiding te volgen.

Met onze donatie kunnen vijf kinderen tot hun examen zorgeloos naar school.

Stichting Naminya1
Stichting Naminya2
Stichting Naminya3

Stichting vrienden van Jesudoss: € 500

Jesudoss is als pastoor van Vlijmen weer teruggegaan naar India. Hij heeft hulp gevraagd voor een voedselbank die vanwege corona geld tekort komt voor hulp aan weeskinderen en moeders met kleine kinderen.

Stichting Surfproject: € 1000

Op verschillende plekken langs de Nederlandse kust geeft het Surf Project surfles aan kinderen met Down, autisme en ADHD (8-18 jaar).

Plezier en veiligheid staan voorop. In kleine, overzichtelijke teams krijgen de kinderen een programma van drie tot zes lessen van gecertificeerde instructeurs. Daarnaast worden ze in en om het water begeleid door bevlogen vrijwilligers.

Iedereen is zichzelf en geniet van elkaar en van de golven. Deze intense ervaring heeft een positieve invloed op de levenskwaliteit van de kinderen en alle betrokkenen.

website-03-1
Website-03 (1)
Website-01
Website-03

Gezin in nood: € 1000

Donatie € 1.000 aan een gezin in nood. Een alleenstaande moeder met drie jonge kinderen is na een kort ziekbed overleden. Het onvoorstelbaar verdriet werd vergroot door een penibele financiële situatie. Meerdere partijen hebben hun bijdrage geleverd, en wij doen dat uiteraard ook.